Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită autorităților române să acorde o mai mare atenție nevoilor șoferilor profesioniști, deoarece aceștia sunt eroii zilelor noastre și datorită lor avem medicamente, echipamente și alimente.

Alături de medici, asistente, lucrătorii comerciali din magazine, curieri și de toți ceilalți aflați în prima linie, șoferii sunt la datorie, eroii nevăzuți ai acestor zile, munca lor fiind indispensabilă pentru economie. Deși șoferii nu sunt oameni cu super-puteri (au și ei sentimentul de frică, de nesiguranță, de grijă față de familiile rămase acasă; oare se îmbolnăvesc și ei?), aceștia continuă să transporte materiale și produse necesare spitalelor, medicamente necesare pacienților și alimente pe drumurile Europei aflate în carantină” – notează UNTRR.

În acest sens, UNTRR solicită Guvernului ca prevederile articolului 5, punctul 1, din Ordonanța militară nr. 3 din data de 24.03.2020, prin care toate persoanele care intră în România sunt izolate la domiciliu/carantină, să nu se aplice în cazul conducătorilor autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone care realizează transporturi internaționale, dacă aceștia nu prezintă simptome asociate noului coronavirus (COVID-19).

Totodată, UNTRR solicită Guvernului să permită șoferilor profesioniști români care dețin atestat profesional, card tahograf digital și contract de muncă la firmele de transport rutier românești sau străine, să se deplaseze cu avionul, microbuzul sau autoturismul personal către camioanele aflate în Europa de Vest.

Reamintim că potrivit comunicării Comisiei Europene 2020/C 96 I/01, statele membre trebuie să ia măsuri pentru a asigura libera circulație în UE a tuturor lucrătorilor implicați în transportul internațional, din toate modurile de transport, precum conducătorii auto, navigatorii, piloții, echipajele, inspectorii de vagoane, lucrătorii de întreținere etc.” – se mai arată în comunicatul UNTRR.

UNTRR solicită Comisiei Europene și membrilor Parlamentului European să intervină pe lângă statele membre să permită circulația șoferilor, indiferent de mijlocul de transport ales.

Comisia Europeană arată că ar trebui să se renunțe la norme precum restricțiile de călătorie și carantina obligatorie a lucrătorilor din sectorul transporturilor care nu prezintă simptome, iar lucrătorii nu ar trebui să fie împiedicați să treacă o frontieră internă pentru a-și îndeplini funcțiile în domeniul transporturilor: certificatele de competență profesională recunoscute la nivel internațional ar trebui să fie considerate suficiente pentru a demonstra că un lucrător este activ în domeniul transportului internațional” – declară UNTRR în comunicatul de presă. 

trans.info