Are 4029 km lungime, conectează opt capitale europene – Amsterdam, Bruxelles, Berlin, Varșovia, Vilnius, Riga, Tallinn și Helsinki – și include 16 aeroporturi, 12 porturi maritime și 17 terminale de tren.  Coridorul Baltic va beneficia de investiții uriașe în dezvoltarea infrastructurii care îl vor transforma într-una dintre cele mai tranzitate rute.

Portalul railfreight.com raportează planurile ambițioase privind investițiile în acest coridor – 44 de miliarde de euro este suma vehiculată a fi investită în următorii zece ani.

Per total, coridorul este format din 5947 km de căi ferate, 4029 km de drumuri și 2186 km de căi navigabile interioare și face legătura dintre porturile de pe țărmul estic al Mării Baltice cu porturile Mării Nordului, situate în Germania de Nord, Belgia și Olanda.

Cel mai important proiect al coridorului este Rail Baltic; o cale ferată europeană cu ecartament standard care leagă Estonia, Letonia și Lituania cu Polonia. Coridorul începe în portul modernizat din Helsinki înainte de a trece spre sud prin cele trei state baltice și nord-estul Poloniei și spre Varșovia.

De acolo urmează coridorul tradițional est-vest prin Lodz, Poznań și Berlin, continuând până la marile porturi de pe coasta Mării de Nord în vest (Hamburg, Bremen, Bremerhaven, Amsterdam, Rotterdam, Moerdijk și Anvers). Coridorul are ramuri spre Ventspils în Letonia, și spre Klaipeda, și Vilnius în Lituania și către Terespol, la granița Polonia / Belarus.

O parte din lucrări sunt deja în derulare pe anumite porțiuni. În prezent, lucrări de modernizare se desfășoară pe rutele Varșovia-Łowicz, Sochaczew-Swarzędz și Siedlce-Terespol, Varșovia Rembertów – Sadowne, Czyżew – Białystok, Białystok – Ełk în Polonia sau între Tapa și Tartu în Estonia. Lucrări au loc și în anumite puncte strategice de-a lungul coridorului, de exemplu Klaipeda, Vilnius, Helsinki sau Riga.

Există, de asemenea, proiecte de implementare a stațiilor de alimentare cu GNL și hidrogen de-a lungul coridorului, iar cooperarea dintre regiunile coridorului este bine dezvoltată, notează reprezentanții Comisiei Europene. Autoritățile poloneze indică faptul că noile linii vor fi finalizate în conformitate cu termenul preliminar stabilit: anul 2023.

trans.info