Marea Britanie a ieşit din UE la 1 ianuarie 2021. Guvernul britanic a elaborat un Ghid cu Îndrumări pentru companiile de transport şi conducătorii auto comerciali care transportă mărfuri între Marea Britanie (Anglia, Scoţia şi Ţara Galilor) şi Uniunea Europeană.

Aceste îndrumări sunt destinate transportatorilor și conducătorilor auto comerciali care transportă mărfuri între Marea Britanie (Anglia, Scoția și Țara Galilor) și Uniunea Europeană (UE). Ele vă indică ce trebuie să faceți începând cu data de 1 ianuarie 2021.

Deplasarea mărfurilor din Marea Britanie spre UE

Verificați dacă autovehiculul greu de marfă (HGV) este pregătit să treacă frontiera

Conducătorii de HGV sau transportatorii desemnați trebuie să folosească serviciul „Verificați dacă autovehiculul greu de marfă” este pregătit să treacă frontiera pentru a verifica dacă au toate documentele necesare pentru a trece frontiera Marii Britanii într-un HGV.

Norme speciale pentru autovehiculele grele de marfă care ies din Regatul Unit prin Dover sau Eurotunel

Conducătorii auto de camioane grele de mărfuri sau transportatorii desemnați trebuie să folosească serviciul de verificare a unui camion greu de marfă pentru camioanele care trec prin Dover sau Eurotunel. 

Ei trebuie să-l folosească pentru a obține un Permis de Acces prin Kent înainte ca autovehiculele grele de marfă să se deplaseze prin comitatul Kent. Aceasta se aplică indiferent dacă autovehiculul greu poartă marfă sau nu. Chiar dacă autovehiculul greu este gol sau transportă doar scrisori, conducătorul auto trebuie să-l declare la verificarea din serviciul pentru autovehicule grele și să obțină un KAP (Permis de Acces prin Kent) valabil.

Permisul de Acces prin Kent va fi valabil pentru o perioadă de 24 de ore. Persoana care folosește acest serviciu va putea alege data și ora la care să înceapă valabilitatea Permisului de Acces prin Kent.

Conducătorii auto pentru autovehiculul greu de marfă pot fi amendați cu £300 dacă nu folosesc acest serviciu când trec prin portul Dover sau Eurotunel.

Consiliul comitatului Kent va elibera un Permis de transportator local (LHP) transportatorilor din East Kent care dețin un Permis O ‘Internațional Standard’.

Conducătorii auto HGV care dețin un LHP pot folosi drumurile locale în loc să treacă prin sistemul de Operare Brock. Conducătorii auto de camioane de mărfuri grele care dețin un LHP vor continua să-l folosească pentru a obține un Permis de Acces prin Kent dacă se deplasează spre UE prin portul Dover sau Eurotunel.

Introducerea de alimente și băuturi în țările UE

Conducătorii auto care călătoresc în UE ar trebui să fie conștienți de restricțiile suplimentare la importurile personale care intră în vigoare de la 1 ianuarie 2021. Dacă transportați articole interzise în bagaj, vehicul sau asupra dvs., va trebui să le utilizați, să le consumați sau să le aruncați la frontieră sau înainte.

De la 1 ianuarie 2021 nu veți putea aduce POAO (produse de origine animală), cum ar fi cele care conțin carne sau produse lactate (de ex., un sandviș cu șuncă și brânză) în UE. Există excepții de la această regulă pentru anumite cantități de lapte praf pentru sugari, alimente pentru sugari, alimente speciale sau mâncare specială procesată pentru animale de companie. Aflați mai multe despre reguli și scutiri în Ghidul Comisiei Europene privind importurile personale.

De la 1 ianuarie 2021 nu veți putea aduce anumite plante și produse vegetale în UE. Aflați mai multe în Ghidul Comisiei Europene privind biosecuritatea fitosanitară.

Declarații de siguranță și securitate la ieșire

De la data de 1 ianuarie 2021 va fi necesară o declarație EXS de siguranță și securitate.

Cerința de a se prezenta informații de siguranță și securitate la exportul de bunuri se poate face în mod obișnuit prin declarația vamală de export, care conține informațiile necesare îndeplinirii cerințelor de siguranță și securitate. Dacă nu s-a trimis o declarație de export înainte de plecare, poate fi nevoie de o EXS autonomă în ECS-ul acelei țări.

Se cere o declarație EXS independentă dacă:

se transportă un container gol în baza unui contract de transport (un contract de transport, sau un contract de transmitere, este o înțelegere dintre un transportator și un expeditor sau pasager, în care sunt stabilite drepturile și datoriile fiecărei părți)

marfa a rămas într-un depozit temporar pentru mai mult de 14 zile

marfa a rămas într-un depozit temporar pentru mai puțin de 14 zile dar nu sunt cunoscute detalii ale declarației de siguranță și securitate pentru import sau dacă se schimbă detaliile destinației sau destinatarului.

marfa este deplasată în tranzit folosindu-se un Document de Însoțire a Tranzitului (TAD) sau o Declarație de Siguranță și Securitate și Tranzit (TSAD) – TSAD-urile nu se pot folosi pentru a se îndeplini cerințele de siguranță și securitate în Marea Britanie după 1 ianuarie 2021.

Nu se va cere o declarație EXS independentă dacă se transportă paleți și containere goale în afara Marii Britanii fără un contract de transport

Notificare anterioară – deplasarea mărfurilor înspre UE

Procedura de notificare în prealabil se aplică în locațiile care nu au sisteme de control vamal.

Înainte de ieșirea din Marea Britanie: proceduri și documente vamale

Când colectează mărfurile care trebuie transportate în UE, conducătorul auto trebuie să ofere toate documentele vamale necesare de deplasare spre UE. Vezi lista de verificare a documentelor de la sfârșitul acestei broșuri.

Exportatorul din Marea Britanie trebuie să finalizeze procedurile de export ale Regatului Unit care cuprind, cel puțin, o declarație comună EXS de siguranță și securitate vamală. Conducătorul auto trebuie să fie informat dacă mărfurile trebuie să fie prezentate la un birou vamal din Regatul Unit. După efectuarea acestui lucru, exportatorului i se va acorda permisiunea de a continua (P2P).

Odată ce exportatorul are permisiunea de a continua (P2P), după ce s-au finalizat toate verificările documentare suplimentare solicitate de Centrul Național de Verificare, conducătorul auto poate colecta și prelua marfa către portul britanic sau terminalul de plecare.

Dacă exportatorul este informat că bunurile trebuie să fie supuse unor verificări fizice, conducătorul auto poate prelua marfa și să o ducă la un loc de export desemnat (DEP) sau către o locație internă aprobată pentru a se efectua controalele corespunzătoare. Doar după ce s-a acordat P2P-ul după finalizarea acelor verificări, conducătorul auto poate prelua marfa către portul britanic sau terminalul de plecare.

Este responsabilitatea exportatorului de a informa compania de transport referitor la situația P2P care se aplică unei acțiuni de transport la un moment dat în timp.

Conducătorul auto va trebui să facă dovada că s-a făcut o declarație combinată EXS de siguranță și securitate împreună cu cea vamală iar el va fi obligat să dețină documentația privind importul în UE precum și alte documente, așa cum sunt detaliate în această broșură.

Documente pentru autoritățile UE de frontieră

Conducătorul auto trebuie să posede toate numerele de referință sau documentele necesare de a satisface cerințele de import ale țării prin care intră în UE (a se vedea lista de verificare a documentelor de la finalul acestei broșuri). Este responsabilitatea exportatorului britanic (cu agentul lor vamal și/sau furnizorul de logistică) să se asigure că se întâmplă aceasta.

Comerciantul care exportă mărfurile din Marea Britanie trebuie:

să confirme, împreună cu comerciantul care importă mărfurile în UE, că s-au îndeplinit toate formalitățile și cerințele necesare, ex. depunerea unei declarații de import

să ofere instrucțiuni complete și clare către compania de transport și conducătorul auto în așa fel încât fiecare să știe ce are de făcut

să ofere toate informațiile și documentațiile necesare, ex. Numărul de Referință de Deplasare (MRN) pentru declarația UE de import, precum și copii ale oricăror permise sau certificate

începând cu 1 ianuarie 2021, să se asigure că s-au îndeplinit toate cerințele referitor la declarația EXS de siguranță și securitate în vederea deplasării – de asemenea, trebuie îndeplinite și cerințele ENS de siguranță și securitate pentru țările în care sunt deplasate mărfurile.

tirmagazin.ro