La sfârșitul lunii mai, autoritățile din Țările de Jos au informat că testează o tehnologie prin care datele tahografelor pot fi verificate de la distanță. Recent și poliția din Germania a anunțat că efectuează teste similare pe autostrada A4 din Saxonia.

Potrivit portalului mdr.de, Ministerul de Interne al Germaniei speră că noua tehnologie va permite poliției să efectueze controale obiective și mai rapide, în special în ceea ce privește traficul de frontieră din regiunea Görlitz.

Autoritățile germane vor folosi un sistem cu echipamente de comunicare pe distanță scurtă (DSRC), Saxonia fiind primul stat federal în care va fi introdus sistemul DSRC.

Potrivit Ministerului, agenții de control pot folosi tehnologia pentru a evalua încălcările, fără a fi nevoie să o oprească camioanele. Datele ar trebui să ofere ofițerilor informațiile înregistrate de tahografe, inclusiv dacă alimentarea cu energie electrică a fost întreruptă sau cardul șoferului nu este valid.

Dacă sistemul detectează nereguli, agenții de control vor efectua investigații amănunțite. De notat însă că datele urmează sa fie stocate numai pe durata controlului.

Frank Wobst, șeful inspectoratului de poliție rutieră din Görlitz, declară că noua tehnologie va aduce o contribuție majoră la creșterea siguranței traficului, întrucât poliția rutieră va putea opera mai eficient.

Vă reamintim că din 2024, toate camioanele noi care circulă pe teritoriul Uniunii Europene vor trebui echipate cu noile tahografe digitale care vor putea fi controlate inclusiv cu metode noi, de la distanță, fără a mai fi necesară oprirea vehiculului.

Sistemele de citire DSRC pot prelua în timp real informații de la tahografele vehiculelor pe măsură ce acestea trec pe lângă zonele de înregistrare. Aceste date vor fi transmise celui mai apropiat echipaj de control.

trans.info