Danemarca e nemulțumită de haosul creat în parcările de camioane, drept urmare a stabilit un timp maximum de oprit de până la 25 de ore. Noile reguli sunt însă contrare principiilor Comisiei Europene, care consideră că șoferii nu își mai pot face pauza săptămânală normală de 45 de ore. Conflictul s-a mutat acum la Curtea Europeană de Justiție.

Conflictul este mai vechi și Danemarca este una dintre cele mai stricte țări europene privind respectarea regulilor și controalele împotriva transportului rutier abuziv, acordând o atenție deosebită cabotajului și detașării internaționale a șoferilor. A fost printre primele țări care au introdus interdicția efectuării odihnei săptămânale în cabina camionului.

Problema cu interdicția privind pauza în parcări a apărut la 1 iulie 2018, dată de la care Danemarca a dorit să limiteze numărul de camioane străine și să îmbunătățească serviciile și legalitatea în cadrul celor 90 de facilități de parcare administrate de stat. Atunci, autoritățile au aprobat o prevedere care limitează la 25 de ore timpul maxim de ședere a șoferului cu camionul în parcare. Însă această dispoziție, potrivit Comisiei Europene, este discriminatorie, deoarece creează bariere transportatorilor străini angajați în misiuni internaționale, care au nevoie de locuri de parcare pentru a desfășura activitatea și pentru a respecta conducerea și timpii de odihnă.

Drept urmare, Comisia a lansat o procedură de încălcare a dreptului comunitar împotriva Danemarcei, cerându-i să elimine limita de 25 de ore. Și toate acestea ajung să devină – potrivit Comisiei – o restricție nejustificată a libertății de a presta servicii în conformitate cu articolele 1, 8 și 9 din Regulamentul (CE) nr. 1072/2009. Dacă Danemarca va pierde la Curtea Europeană de Justiție, Comisia Europeană poate solicita Curții sancțiuni financiare, care pot consta dintr-o sumă forfetară și / sau plăți zilnice.

traficmedia.ro