Începând cu 1 ianuarie 2022 limita de greutate maximă admisă de 44 de tone pentru camioane în Franța se va aplica numai transportului național și transportului internațional intermodal.

Știrea a fost comentată de Transport en Logistiek Nederland (TLN), care și-a exprimat satisfacția cu privire la decizia dată, deoarece aduce o serie de clarificări legislației existente.

După cum explică TLN, în 2013 guvernul francez a ridicat limita de greutate maximă admisă pentru camioane de la 40 la 44 de tone. În același timp, în Țările de Jos este permisă greutatea maximă admisă de până la 50 de tone.

În Franța limita de greutate maximă admisă de 44 de tone se aplică numai transportului național, cu toate acestea, mulți transportatori care operează între țările Benelux și Franța au interpretat regulile în mod diferit. Se pare că lipsa de claritate „a scos din joc” transportatorii care au respectat cu strictețe regulile.

TLN susține că această situație a creat „o concurență neloială între transportatorii care sunt dispuși să respecte legislația UE și alții care au fost dispuși să riște și să conducă camioane cu greutatea de 44 de tone”.

După ce autorităților europene și franceze li s-a solicitat să ia măsuri pentru a rezolva această problemă, guvernul francez și-a modificat legislația. În consecință, de la 1 ianuarie 2022 limita de greutate maximă admisă de 44 de tone se va aplica numai transportului național.

TLN declară că este mulțumită de hotărâre, aceasta oferind claritate cu privire la ceea ce este și nu este permis. Totuși, organizația ar fi preferat nu doar ca limita de greutate maximă admisă să fie stabilită la 44 de tone, dar și ca norma să fi fost stabilită oficial între Franța și țările Benelux. Cu toate acestea, o astfel de măsură nu este compatibilă cu legislația UE.

trans.info

Noua legislație din Franța clarifică situația greutății maxim admise

Franța are o noua legislație în transporturi, care pune capăt ambiguității legate de greutatea maxim admisă în operațiunile cross-border: de la 1 ianuarie 2022, limita în cazul lor este de 40 t, iar 44 t sunt acceptate doar pentru cursele intermodale.

Franța a crescut greutatea maxim admisă a ansamblurilor de la 44 la 44 t în 2013, dar această creștere se aplică formal numai la transport național, în timp ce pentru cross-border sunt în vigoare regulile din Directiva Europeană de Transport 96/53/EC, conform cărora greutatea maxim admisă este de 40 t sau de 44 t pentru intermodal, iar în ceea ce privește transportul intern fiecare țară își poate stabili propriile limite, mai mari, care în cazul Olandei sunt de 50 t, iar în cazul Franței, de 44 t.

În practică însă erau numeroase curse cu 44 t între BeNeLux și Franța deoarece, deși oficial ele nu erau permise, expeditorii au interpretat legea diferit, spunând că nu există bază legală pentru interzicerea circulării cu 44 t. Și de aceea la licitații transportatorii erau adesea forțați, mai mult sau mai puțin, să-și asume o greutate a trenului rutier de 44 t, cei care nu respectau asta fiind eliminați.

Astfel se crea însă competiție neloială între cei care vor să respecte legea UE și cei care vor să meargă cu 44 t, și de aceea asociația olandeză de transport și logistică TLN i-a cerut Comisiei Europene să ia măsuri – drept pentru care Franța a adoptat noua legislație în iulie, cu intrare în vigoare de la 1 ianuarie 2022. TLN este mulțumită de clarificarea adusă de aceasta, deși ar fi fost și mai mulțumită dacă Franța ar fi acceptat 44 t și pentru cross-border, așa cum se convenise în trecut între Franța și BeNeLux. Dar reglementările UE nu permit asta.

traficmedia.ro