Comisia Europeană lucrează în prezent la o propunere de revizuire a regulilor privind timpul de conducere și odihnă pentru transportul de pasageri (cu autobuz sau autocar), care urmează să fie publicată la începutul anului 2023, transmite Federația Europeană a Lucrătorilor din Transport (ETF). Revizuirea va oferi mai multă flexibilitate în ceea ce privește organizarea timpului zilnic și săptămânal de conducere și odihnă al șoferilor acestor tipuri de vehicule.
Dacă această propunere legislativă va fi aprobată, ETF consideră că repercusiunile asupra siguranței rutiere vor fi devastatoare.
În UE, industria suferă deja de un deficit masiv de șoferi, iar oboseala șoferilor reprezintă normalitatea. Ambele probleme se datorează condițiilor proaste de muncă – șoferii pur și simplu nu mai doresc să lucreze în industrie, iar tinerii nu sunt interesați de un sector care nu poate oferi condiții decente de lucru. Comisia Europeană trebuie să înceapă să ia în serios siguranța rutieră și bunăstarea șoferilor. În prezent, politicile și planurile de acțiune ale Uniunii Europene privind siguranța rutieră nu includ măsuri pentru siguranța vehiculelor grele și nu există o recunoaștere oficială a oboselii șoferilor, a cauzelor acesteia și a impactului potențial asupra șoferilor și utilizatorilor drumului.” notează organizația în comunicatul remis recent.
Articolul integral poate fi accesat la acest link.
Sursa: trans.info
No Comments Yet