Revenire la stil obişnuit



Asociaţia Internatională Transport Auto

Noutăţi

Rusia intenţionează să monitorizeze toate mărfurile care intră pe teritoriul său. Vor fi create noi coridoare digitale de transport. 08.11.2018

      Uniunea Economică Eurasiatică (EAEU) întreprinde un proiect-pilot pentru crearea coridoarelor de transport digital. Toate acestea pentru a restricţiona în continuare importul de „sankcionki”, adică mărfurile care fac obiectul embargoului.

 

      Vă reamintim că Preşedintele Rusiei, Vladimir Putin, a extins embargoul asupra produselor alimentare din Uniunea Europeană până la sfârşitul anului 2019.

 

    Proiectul coridoarelor digitale de transport presupune urmărirea mărfurilor de la intrarea lor în zona EAEU până la descărcare. Inițial, proiectul s-a referit doar la Rusia şi Kazahstan, dar Belarus şi-a exprimat recent interesul de a participa. În acest fel, bunurile care fac obiectul embargoului transportate în Kazahstan prin Rusia nu vor putea fi descărcate ilegal în cadrul Federației Ruse.

 

    “Mecanismele digitale de control vor contribui la reducerea livrărilor de bunuri interzise pe teritoriul Federației Ruse. Mai târziu, vom aplica această practică în ceea ce priveşte toate bunurile”, a declarat Serghei Szuchno, Directorul Departamentului de dezvoltare al Comisiei Economice Eurasiatice.

 

Coridoare digitale: Planuri şi teste

 

        Comisia Economică Eurasiatică a comandat deja pregătirea unui sistem de coridoare digitale. Potrivit experților, crearea acestuia va contribui, de asemenea, la dezvoltarea pieței comune a Uniunii Eurasiatice – consolidarea potențialului de transport al regiunii, îmbunătățirea funcțiilor de control şi supraveghere a transporturilor, reducerea barierelor administrative, accelerarea rentabilității investițiilor în proiecte de infrastructură etc.

 

          Un grup de lucru din cadrul Comisiei lucrează la partea juridică a întreprinderii şi organizează un proiect pilot privind etichetarea tutunului şi a produselor din tutun pe baza platformei EAEU pentru bunuri digitale. Inițiativa urmează să fie pusă în aplicare până la 31 martie 2019.

 

           Una dintre principalele sarcini ale proiectului-pilot este aceea de a determina cum ar trebui să aibă loc construirea planului de urmărire a încărcăturii. În acest stadiu, se ştie că autoritățile din Kazahstan şi Rusia vor beneficia de serviciile operatorilor naționali de sisteme de monitorizare şi urmărire a vehiculelor.

 

          Vehiculele vor fi cel mai probabil echipate cu sigilii speciale, care vor fi combinate cu un sistem de monitorizare a vehiculelor în timp real. Sigiliile oferă o protecție suplimentară împotriva furtului încărcăturii – o încercare de a deschide remorca înainte de data programată a descărcării va fi semnalizată printr-o alarmă.

 

        De foarte mult timp, Rusia şi-a manifestat intenția de a monitoriza toate mărfurile transportate pe teritoriul său. Cel mai probabil, operatorul sistemului de plăți Platon va fi implicat şi în noul proiect.

 

        În mod oficial, argumentul autorităților ruse este legat de securitatea transporturilor, dar se ştie că ruşii doresc de fapt mai mulţi bani la buget (de exemplu, prin sancțiunile impuse celor care transportă mărfuri supuse embargoului). În plus, guvernul rus ar obține informații suplimentare despre transporturi, transportatori şi clienții acestora.

 

         În cele din urmă, însă, aceste controale vor duce la restricționarea transporturilor. Rusia are un mare potențial în sectorul transporturilor şi, în loc să investească acest sector, aşa cum face Ucraina, autoritățile preferă să impună restricții suplimentare transportatorilor care nu fac altceva decât să închidă practic această regiune pentru transportatorii internaționali.

 

trans.info


Înapoi la listă